Meillä meteli ja mäiske on alkanut, sen lähteenä ei ole kiviseinäporat vaan kaksi punaista paholaista. Lempi ja Heli tulivat siis sunnuntai-iltana hoitoon luoksemme kahdeksi viikoksi. Välittömästi Heli linnottautui hoitohuoneeseen (johon olin Feliwayn laittanut jo etukäteen) ja murisi kaikelle mikä liikkui, ei siis erottanut nuorisoa toisistaan. Pikseli jahtasi (ja jahtaa edelleen) Lempiä jatkuvalla syötöllä. Lempi taas yritti parhaansa mukaan tutustua uuteen ympäristöön ja aika hyvin siinä onnistuikin. Tutkittua tuli niin potat, pöydät ja sängynaluset. Ja myöhemmin illalla Helikin uskaltautui syömään ja muristen piti nuorison loitommalla.

Eilinen (ma) oli sitten vähän parempi. Heli pitää edelleen valtakuntanaan hoitohuonetta ja sen sänkyä. Kun tulin illalla töistä, niin pistin oven kiinni ja vietin puolisen tuntia Helin kaa kaksistaan, sitä paijaillen ja jutellen hellästi. Heli nautti silminnähden, mutta sitten ne kaks sekopäätä alkoi riekkua oven takana ja Heli aloitti taas murinan ja kääntyi ikään kuin ”sisäänpäin”, joten en ärsyttänyt tilannetta enempää vaan lähdin pois ja vein neidit mukanani ruokailemaan keittiöön.

Nuoriso siis riehuu minkä jaksaa, mutta kummankin silmät alkaa olla aika väsyneen näköiset ja ajoittain ne vaipuu vartin nokosille jatkaakseen hetken kuluttua, ajoittain hurjaltakin näyttävää menoa. Toistaiseksi en ole puuttunut asiaan muuten, kuin silloin, kun Piksu hyökki Lempin kimppuun kun toinen yritti syödä. Vielä siis minä näytän olevan auktoriteetti ja mua uskottiin. Lisää auktoriteettia tarvitsin myöhemmin eilen illalla kun napsasin Lempiltä piiiiiiitkät ja terävät kynnenpäät pois, ennen kuin olkkarin verhot ihan oikeesti on riekaleina. Lempi jäi niihin nimittäin pari kertaa ihan pahasti jumppeliin. Kynsien leikkaustaistelussa olisi Maiskukin jäänyt toiseksi, niin kovasti tämä pikkuneiti pisti hanttiin, mutta mä olin päättänyt onnistua ja onnistuinkin, vaikka neiti yritti sitä vihonviimeistä asettaan, eli anaalirauhas-pierua J Ei auttanut, kynnet leikattiin, hengittämättä hiljaa -taktiikalla J Takajalkoihin en koskenut, riittää kun etutassujen kynnet on tylsemmät.

Illemmalla Heli taas tuli olkkariin ja syömään, joten kyllä se puolensa pitää. Mulla on tapana mennä pari tuntia ennen Teroa nukkumaan ja Tero yleensä jossain vaiheessa käy sulkemassa ovet makkariin, ettei Piksun riehunta pidä mua hereille, näin tapahtui eilen illallakin, kunnes Tero tullessaan nukkumaan huomasi, että oli sulkenut Lempin mun kaa makkariin n. tunniksi (tai jotain). Lempi oli ollut ihan rauhallisesti, enkä mä ollut herännyt sen olemassaoloon. Tero sitten hääti neidon makkarin ulkopuolelle, ettei kukaan (lue Pikseli) heittäydy liian mustasukkaiseksi mamman huomiosta.

Tänä aamuna sain paijailla kaikkia kolmea, kunnes Piksu The Tyhmä päätti räppiä Helin häntää, ja sehän oli VIRHE! Heli aloitti uhkaavan murinan ja mä häädin nuorison olkkariin siksi aikaa kun pukeuduin hoitohuoneessa Helin kaa.

On tää tasapainoilua, mutta ihanaa sellaista J