Aluksi se oli ihastusta, siitä että joku kiinnittää huomiota minuun ja näkee minussa jotain pitämisen arvoista. Sitten se pikkuhiljaa muuttui, tässä ihmisessä onkin jotain vielä enemmän. Ehkä hän ymmärtäisi sen timantin sisälläni ja osaisi arvostaa sitä kuinka tehokkaasti olinkaan sen osannut piilottaa. Aloin uskoa sinuun, aloin uskoa meihin. Herätit tunteeni ja minä vastasin täysillä sinun kutsuusi. Annoin sinun tutkia ja tutustua ja olla utelias naisen kehon suhteen. Minä nautin siitä kuinka etsit ja löysit minusta yhä uusia puolia ja eroottiset tunteeni voimistuivat. Sinun halusi herätti minun haluni ja koin jotain yhteenkuuluvuutta, josta aiemmin olin vain haaveillut.

Minä rakastuin ja tahdoin enemmän ja olin valmis menemään pidemmälle. Siksi minä taivuin ja sopeuduin ja salakavalasti muutin itseäni sellaiseksi joksi kuvittelin sinun minun haluavan olevan. Mutta kuitenkin samaan aikaan tunsin ja tiedostin omat puutteeni ja meidän suhteen isot eroavaisuudet. Annoin kerta toisensa jälkeen sinulle mahdollisuuden lähteä. Ja kun kriisi oli ohitettu käperryin vielä tiukemmin sinun syliisi. Uskoin että ymmärsit minua. Uskoin että minä olin sitä mitä sinä halusit.
 
Mutta niin ei ollutkaan. Kuin huomaamatta ”arki” saapui. Kuinka väärin sanottu. Oikein olisi sanoa, sinä unohdit minut. Sinä unohdit sen mikä meissä yhdessä oli hyvää ja kaunista ja käänsit katseesi muualle. Sinä kyllästyit minuun, etkä osannut sanoa sitä ääneen. Sinun arkesi oli liian helppoa että olisit sitä halunnut muuttaa, mutta sinä aloit nähdä minussa ja suhteessamme vain huonoja puolia ja katseesi lisäksi veit tunteesi muualle. Löysit uuden jota ihailla ja tutkia. Ja samaan aikaan syytit minua kylmyydestä kun itse olit vienyt halujeni moottorin pois. Sinun tunteesi sai minut hehkumaan, sinun halusi sytytti minut ja kun veit sen muualle, olin vain tyhjä, kylmä kapistus jonka unohtaminen oli helppoa.
 
Kaksi vuotta kiusasit minua, nauttien itse uuden jännittävän tilanteen tuomasta piristyksestä. Nautit salaisista tapaamisista, kielletyistä kosketuksista ja juonien kehittelystä joilla minua huijata. Ja samaan aikaan tehokkaasti söit itsetuntoani syyllistäen minua kylmyydestä, erilaisuudesta ja kaikesta mahdollisesta johon en pystynyt. Nyt tiedän että se toinen pystyi, miksi sitten odotit kaksi vuotta?
 
Nyt kaikki on ohi, petollisuutesi on paljastunut ja en voi enää muuta kuin sääliä sinua ja itseäni. Itseäni siinä suhteessa että kuinka ihmeessä minä, aikuinen nainen, lähdin mukaan leikkeihisi ja rakkaudeksi nimittämällä muutin itseäni ja ympäristöäni sinulle sopivaksi. Kuinka aamuisin omassa kodissani hiljaa hiippailin, etten untasi vain häiritsisi. Kuinka aikatauluni minuutilleen muokkasin sinun aikataulujasi tukeviksi. Kuinka lahjoitin omaisuuttani sinun käytettäväksi koska niin tarvitsit. Kuinka siedin huonoa käytöstä ja arvostelua ja paikkailin tekemättä jättämisiäsi että muut läheisemme olisivat sinua sietäneet.
 
Nyt tuon kaiken näen ja tunnen niin konkreettisesti ja nyt kun kaikki on ohi, tunnen hengittäväni jälleen. Nautin aikaisista aamuista ja siitä kiireettömästä joutilaisuudesta jota voin tehdä kun ei tarvitse valvoa katkeamatonta untasi. Kuinka ystävieni läheisyys parantaakaan tekemäsi haavat. Kuinka nautin heidän läheisyydestään ja tunnen olevani kotona jälleen, eikä minun tarvitse heiltä anteeksi pyydellä huonoa käytöstäsi. Tunnen kiusallisen selvästi kuinka haluni heräävät ja muistuttavat siitä mitä miehen ja naisen välinen rakkaus ja läheisyys todella on. Tämän kaiken sinä kielsit minulta ja nyt kun olen vapaa sinusta voin vain järkyttyneenä todeta ihmetteleväni kuinka lähdin outoon peliisi mukaan.
 
Siksi kiitän sinua siitä että päästit minut lähtemään ja kiroan sinut tekemiesi pahojen tekojen vuoksi. Niin makaa kuin petaa ja sinun sänkysi olkoon lutikoita täynnä koko loppuelämäsi.