Aamusta minulla oli heti tapaaminen fysioterapeutin kanssa, ja olin hieman hakusessa mistä tapaamisessa oikein on kyse. Mutta selvisihän se . Turvotuksen ja ylipainon seurauksena kävelytyylini on vääristynyt joka rasitta niin jalkoja kuin selkääkin. Tämän olen tiennyt, mutta nyt tämä fysiotäti opettaa minua kävelemään oikein. Puolen tunnin tapaamisen aikana hän tutki jalkojeni liikeradat ja tehtiin 4 pientä harjoiteta, joilla voin lisätä niin jalkojen mobilisaatiota kuin tasapainoa. Harjoitteet ovat yksinkertaisia ja siitä voin itseksenikin pitkin päivää tehdä. Tänäänkin olen jo pari kertaa niiden pariin palannut ja ehkä niistä todella on hyötyä. Lisäksi se tosiasia, että oikea jalkani on isompi kuin vasen, saa aikaiseksi epätasapainon kävelyssä jota myös yritetään karkoittaa. Huomen aamulla tapaamme alhaalla jumppasalissa jossa tehdään uusia temppuja. Tänään näin jumpparin touhuavan siellä toisen asiakkaan kanssa sellaisella tasapainolaudalla..... apua, en kai mä vaan sellaiseen joudu? Huomenna nähdään.

Sitten oli normaalisti Reginan tapaaminen, terapian ja siteiden muodossa. Samalla sain loistavan luennon lipödemasta ja sen olemuksesta, josta toivon edes puolet ymmärtäväni, tai ainakin periaatteista joista siinä on kyse. Palaan asiaan kun olen saanut lisää vahvistusta näkemyksilleni.

Tuon reippaan aamun jälkeen olinkin aika naatti, joten puolentunnin lepo ennen lounasta teki oikein hyvää, sillä lounaan jälkeen oli taas vuorossa jo tavaksi tulleet tuoli- ja isojenjumppa. Tänään touhuttiin puolenkilon käsipainojen kanssa ja heiteltiin palloa. Loistavia tasapainoharjoituksia minulle joka nostan kädet ylös kun mua kohti jotain heitetään.

Jumppien jälkeen olenkin lepäillyt ja vähän siivoillut, sillä huomenna tulee Kaija. jos nyt hän varmaan tallustelee vähintään sveitsin maaperällä ja huomenaamulla klo 8-9, riippuen juna-aikatauluista hän ilmestyy tänne ja osallistuu päiväohjelmani ja saa toivottavasti paljon muutakin kokemusta Földiklinikasta. Tervetuloa Kaija!

Nyt jännitetään alkaako 45 minuuttia ohjelma näkymään netin kautta, joten heippa taas......