Vihdoin, seitsemän kuukauden pohtimisen jälkeen Helsingin kaupunki antoi päätöksensä. He eivät anna minulle E-112 lomaketta, eli eivät maksusitoumuksen kautta kustanna hoitoani saksalaisella Földi-klinikalla.

Olen helpottunut kun odotus nyt on ohi, nyt pääsen tositoimiin, vaikkakin omilla euroilla. Olen varannut Földi-klinikalta neljäksi viikoksi huoneen täyshoitoineen ja lentoliputkin olen hankkinut. Lähtö on torstaina 28.10.2010 klo 10.00. Takaisin saavun perjantaina 26.11.2010 klo 16:55, suoraan firman pikkujouluihin.
 
Nyt on huikea olo! Mieleen kaivautuu pelko siitä miten ihmeessä pärjään tosi heikolla saksallani, hieman vahvemmalla englannillani kaikesta eteentulevasta. Samoin mielessä tottakai väijyy peikko, entäpä jos tämä kaikki on turhaa, entä jos niistä hoidoista ei ole mitään hyötyä jne.
 
Siksipä olen vahvasti ajatuksissani sitä mieltä, että tämä on asia joka mun vain tarvitsee tehdä. JOS tästä ei ole mitään hyötyä, niin olipahan ainakin erilainen loma ja keskityin täysillä itseeni. Toinen asia jota mietin, on muiden ödeemikkojen tapaaminen eli vertaistuki. Toki kieli aiheuttaa tähänkin asiaan pienen lisämausteensa mutta olen varovaisen toiveikas asian suhteen, sillä pelkästään jo muiden ödeemikkojen kirjoitusten lukeminen on ollut niin mieltä kirkastavaa että uskon ainakin tämän asian menevän hyvin.
 
Tsekkauslista on huikea, mutta sitä ilolla käyn läpi seuraavat 62 päivää :-)